Tuesday, April 26, 2011

BAHAYA KLORIN DALAM AIR !!!!!


Tahukah anda bahawa air paip yang diminum dan digunakan sejak sekian lama, adalah salah satu penyebab barah yang utama? Ini bukanlah satu fakta baru yang mengejutkan. Para saintis telah mengkaji mengenai air paip yang dirawat menggunakan klorin dan kesannya terhadap hidupan.

Seorang saintis bernama Dr. Herbert Schwartz menulis - "Klorin sangat berbahaya. Ia patut diharamkan!! !!!. Menambah klorin ke dalam air sama seperti memulakan satu bom jangka dan membuatkan kita tua sebelum masanya dengan munculnya bermacam-macam simptom penyakit."

Air paip tidak sekadar mengandungi klorin, tetapi terlalu banyak bahan tercemar terkandung di dalam air dan berpuluh-puluh jenis racun seperti arsenik, ubat gegat, plumbum, raksa dan banyak lagi keladak
daripada baja, racun serangga, racun rumpai dan bahan buangan industri. Pendeknya, jumlah kompoun yang terdapat di dalam air, secara langsung atau tidak langsung, adalah menghairankan. Di US, lebih 2100 bahan organik dan bukan organik telah dikenal pasti dalam air paip yang disalurkan ke rumah-rumah. Daripada jumlah itu, 190 daripadanya telah disahkan memberi kesan kepada kesihatan.

Penyakit yang datang daripada air tercemar amat banyak!!!!. Telah terbukti akhir-akhir ini, air menjadi salah satu penyebab utama kepada lebih daripada 30 jenis penyakit termasuk barah, asthma, diabetis, bisa tulang dan lain-lain. Untuk menjamin tubuh badan yang sihat, tidak memadai sekadar meminum air yang mencukupi setiap hari, tetapi air tersebut hendaklah berkualiti dan tidak mengandungi bahan-bahan beracun.

Seorang pakar motivasi kesihatan yang tidak asing lagi di negara kita, air memberi kesan yang cukup ketara terhadap kesihatan seseorang itu. Beliau yang pernah menghidap barah darah (Non-Hodgkins
Lymphoma) beberapa ketika dahulu mendapati, pengambilan air yang berbeza memberi kesan yang berbeza terhadap kesakitan yang dialaminya setiap hari. Sebagai pakar motivasi kesihatan yang sentiasa
mengamalkan gaya hidup sihat, beliau menyedari bahawa air paip yang digunakan sebagai air minuman sejak sekian lama itulah yang menjadi sebab utama kepada penyakit barah yang dihidapinya.

"Semasa menjalani sesi kimoterapi, saya amat sensitif kepada jenis air yang saya ambil. Ketika itu saya terpaksa mencari air yang tiada 5K (klorin, karat, kuman, kimia dan kotoran) untuk menjamin agar sel-
sel badan saya sentiasa sihat.

Terdapat pelbagai jenis air untuk kesihatan yang terjual di pasaran negara kita. Misalnya air mineral, air RO (reverse osmosis), air oksigen, air beralkali di samping pelbagai jenis dan bentuk penapis air yang berfungsi meningkatkan kualiti air tersebut. Sebagai
pengguna, kita harus bijak memilih air yang terbaik untuk 'mandian' sel-sel di dalam tubuh kita yang sentiasa dahagakan air. Air yang rendah kualitinya tidak dapat memberi tenaga kepada tubuh, sehingga
menjadikan seseorang itu berasa lemah, hilang semangat, mengantuk, lembab dan malas.

"Kita tak sedar selama ini bahawa sel-sel tubuh kita sengsara kerana tidak mendapat air yang berkualiti. Air yang diminum mestilah yang terbaik. Ia mestilah bersih, tulen dan menyihatkan. Ia juga harus memulih, memperbaiki dan membantu mengekalkan kesihatan tubuh badan," dan menyarankan agar setiap rumah menyediakan penapis air yang baik, dan menganggapnya sebagai satu keutamaan yang perlu diberi perhatian.

"Pada zaman moden ini, kebanyakan rakyat kita sudah mampu menyediakan pelbagai peralatan dan kemudahan di rumah seperti televisyen, telefon
bimbit, kereta dan sebagainya. Oleh itu tidak ada sebab mengapa mereka tidak boleh menyediakan kemudahan untuk kesihatan. Tidak sepatutnya kita menunggu sakit, baru hendak mencari penawar. Sebelum sakit, kita perlu menghindarinya. Kalau sudah sakit, kita terpaksa mengeluarkan kos yang lebih tinggi dan tidak menjamin sihat sepenuhnya di samping menyakitkan, " ujar beliau.

Beliau menyedari bahawa kebanyakan rakyat Malaysia kurang bersenam dan tidak mengambil berat tentang kesihatan. Oleh itu, pada masa ini beliau giat berkempen agar rakyat Malaysia mengambil air yang
berkualiti untuk menjamin kesihatan yang baik, kerana air merupakan keperluan utama yang tidak boleh diabaikan.

16 comments:

  1. air sgt pentg dlm kehidupan..jadi carilah air yg benar2 bersih untuk kesihatan yang baik....

    ReplyDelete
  2. gunalh penapis air...sb air skrng ni dh bnyk y tercemar...x sama mcm zamn dulu...sumber air y didpti adlh bersih...

    ReplyDelete
  3. salam..hai saya nik mohd masri bin nik mansor pengedar perawatan air jenama swisspro di bawah naungan edutex trading cawangan bahau n.s..sesiapa yang berminat sila hubungi saya di talian 012-9142049..terima kasih...

    ReplyDelete
  4. wsalam.. en nik boleh terangkan secara ringkas bagaimana sistem yang digunakan swisspro untuk merawat air berfungsi??

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum..hai saya Muhammad alghazali bin a.hamid pengedar perawatan air jenama aura water dari cawangan kota damansara Selangor darul ehsan..penapis ini mempunyai 5 penapis..penapis No 1.adalah untuk menapis segala kotoran fizikal seperti karat besi,pasir,lumpur dan kolodak-kelodak di dalam air..Penapis No.2 adalah untuk menyerap segala bau,rasa dan juga warna didalam air serta klorin dan aluminium(tawas)..penapis No.3 serupa juga fungsi penyerapan seperti Penapis No.2 dan berkebolehan memecahkan molekul-molekul air menjadi zarah-zarah yg lebih halus supaya badan mudah untuk menyerap air..No.4 adalah untuk menyerap segala bahan organik dan bukan organik serta logam berat dan racun..No.5 adalah untuk membunuh dan membasmi kuman..sesiapa yang berminat sila hubungi saya di talian 014-7356848..Sekian..

    ReplyDelete
  7. Assalamu'alaikum kpd semua. Jika anda menginginkan sistem perawatan air yg berkualiti, berkesan dan mampu dimiliki dgn JAMINAN 10 TAHUN serta perkhidmatan servis selepas jualan yg unggul, Sila hubung En Ali di talian 014-6358800 dengan segera. Kami merawat air minuman serta kegunaan di rumah anda dgn sistem hydroguard yg telah dipercayai sejak 1973. Kos serendah RM4.50 sehari. Untuk info lanjut, Sila hubungi segera +6 014-635 8800 (En Ali). Terima kasih.

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum w.b.t.Saya juga ingin membuat perkongsian mengenai kepntingan memiliki sistem rawatan air yang terbaik di rumah.Sistem penulenan R.O. 5- Peringkat BIO PURE telah terbukti mampu menyingkirkan bahan cemar sekecil 0.0001 mikron iaitu 500,000 kali lebih halus daripada diameter sehelai rambut.Maka ia menghasilkan H2O SEMPURNA sahaja.Untuk keterangan lanjut dan untuk melihat demo air bolehlah menghubungi HABSAH 019-3042583.Sekian TERIMA KASIH.

    ReplyDelete
  9. salam, saya guna e-spring, insyaAllah kualiti air terjamin.

    ReplyDelete
  10. Gunalah produk penapis air berkualiti mampu milik untuk keluarga dengan harga yang berpatutan. Jangan menyesal di kemudian hari untuk kesihatan tubuh badan. http://jualonline.arena2u.biz/Water_Filtration_System

    ReplyDelete
  11. OHH RUPANYA MINUM AIR SAKIT SELAMA NI!!!!
    ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

    “Mau x kembang tekak bila buka pili paip air yang keluar keruh perang-perang.
    Eeeeee…….gelinya!!!!!” 😖😖

    Ini fenomena biasa yang dihadapi di setiap rumah
    Tahukah anda proses karatan berlaku apabila air melalui saluran paip besi. Mungkin dengan mata kasar karat ini tidak kelihatan ditambah pula dengan bakteria E.coli yg ada pada air.
    Nampak sejernih kristal je air yang keluar dari paip tapi kat dalam air tu ialah 'air sakit'

    APA ITU 'AIR SAKIT'???

    'Air sakit' ialah air yang mengandungi:-
    - Sisa ubat-ubatan
    - Bahan cemar (racun perosak, racun rumpai, sisa perindustrian)
    - Logam berat terlarut (plumbum, arsenic, mangan, nitrat, asbestoss & dll)

    Setiap hari kita minum air yang berkarat. Oh No!!!!!!😱😱

    Bayangkan kalau hari-hari kita beri anak,isteri,suami,ibu,ayah minum 'air sakit', berkarat dan kotor. Euwwwwww!!!!!😖😖

    Tak bole jadi ni kene buat sesuatu!!! 🤔🤔

    PENAT BELI DAN ANGKUT AIR MINERAL DI PASARAYA!!!
    •••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
    Ramai dari kita membeli air mineral berbotol botol di pasaraya sebagai alternatif dek kerana air berkarat dan berbau.

    Harga mineral Spritzer satu carton RM30
    (12botol x 1.5liter)

    Agak-agak bole tahan berapa lama ye kalau:-
    - Ahli keluarga dewasa lebih dari 4 orang
    - Kalau tetamu datang lagi-lagi dimusim perayaan atau kenduri
    Memang x cukup bro!!!

    Mari kita buat kira-kira
    Sekurang kurangnya 2 carton seminggu
    RM30 x 2carton = RM60

    Mak ai!!!!!!..... seminggu beli mineral je RM60, kalau sebulan dh bape?
    (Tangan mengira jari sendiri sambil garu kepala)🤔🤔

    Wowww RM240
    Koyak! Koyak!😣😣

    Bile dh beli nak angkut air mineral masuk rumah, kalau rumah bawah xpe juga, ni rumah tinggi (flat, apartment, kondo) ditambah dengan nak berebut lif dengan jiran-jiran lain.
    Adoi leceh la mcm ni!!!😟

    KAMI BANTU ANDA UNTUK BERJIMAT
    •••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
    Nak selesaikan masalah?💡💡💡
    Kami ‘CUCKOO MALAYSIA EXPERT’ boleh bantu anda
    Dengan hanya berbelanja serendah RM 3.46 sehari dah dapat Penapis air CUCKOO model FUSION TOP, air sejuk dan panas dihujung jari je tanpa had untuk seisi keluarga.
    Unlimited bak hang!!!!

    RM 3.46 x 30hari = RM 103.88 sebulan
    Eh biar betul!!!
    Murahnya………..
    (Hati ragu2 sambil kerut-kerut dahi)🤔🤔

    MEMANG KAMI JAMIN
    💦 BERSIH
    💦 BERALKALI
    💦 BERMINERAL
    💦 BEBAS DARI LOGAM BERAT

    ✅ Tinggal tekan je nak minum air suhu apa…
    BEST KAN!!!

    ✅ Nak hadiahkan pada mak ayah dikampung, bole je takde masalah

    ✅ Nak buat susu anak
    Hmm…senang sangat guna CUCKOO
    Tak payah nak kelam kabut masak air panas
    Sian anak menangis tak sabar nk minum susu

    MUDAH BILA ADA CUCKOO NI…
    Tak percaya pakai la dulu..
    Tak pakai tak tahu…..

    Yang PENTING, semua filter dalam model kami ada certificate halal JAKIM

    ❌Tiada deposit
    🆓 Percuma pemasangan
    🆓 Percuma penghantaran
    🆓 Percuma servis setiap 4 bulan
    🆓 Percuma tukar filter tiap kali servis
    🆓 Percuma alat ganti servis
    🆓 Percuma pemasangan semula

    Mak ai banyaknya Percuma!!!
    Dah la murah dan mudah bagi lagi macam-macam percuma...WOWWW 💥💥💥

    Biar betul!!! NAK PASANG 😃😃
    Permohonan Confirm lulus kalau x percaya whatsapp laju-laju atau pm no phone anda.

    Whatsapp/Call Sekarang:-
    Intan
    012 766 7435
    012 766 7435
    012 766 7435

    Pastikan anda berurusan terus dengan pihak kami melalui 012 766 7435 atau pm kami no telefon saudara/saudari untuk mengelakkan perkara yang tidak diingini
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  12. saya nak share,klau sesape nk beli penapis air harga kilang silap boleh lee wasap 017 6052700..mcm2 model ada..harga x smpai 1k

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. Zaman sekarang memang kita tak dapat elak terima air yg berklorin sebab tujuan utama klorin ddigunakan adalah utk memastikan air tidak busuk dan sebagai nya ketika berkumpul dalam tangki.

    WHATS BEST FOR YOU?

    Sebagai langkah keselamatan agar seisi keluarga tidak minum air berklorin ialah memasang penapis air dalam rumah. Hanya penapis air dalam rumah yg berupaya menapis segala² nya hingga 0.0001. Penapis luar rumah sahaja tidak mencukupi kerana tidak menapis klorin.

    Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya Cikgu Shahida di 0184074174.
    Pakar penapis air Coway Malaysia.
    #cowayonlinebestseller

    ANDA MAMPU MENGUBAHNYA!

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum.
    Minta 2 minit jer. x lama pun kan?
    .
    .
    .
    .
    kalau mana yang dah ada, tolong war war kan ke sedara2 mara yang mungkin tengah mencari Penapis Air MURAH Cuckoo ni. boleh pm sy di no tel 01127180498

    Atau baca terus dkt link�� dibawah ni. ������

    www.infoprodukcuckoo.com

    ReplyDelete